A nagy Ő-höz rögös út vezet...

Egyedülálló lányként sétálni és elveszni Budapest forgatagában. Szórakoztató, fájdalmas, örömteli és elgondolkoztató események, élmények, eszmék, melyek vezetnek az úton. Az út végén pedig nem csak önmagam vár, hanem Ő is, nem is akármelyik, hanem a nagy Ő.

Friss topikok

  • paladinn: Jársz még futni a szigetre? Ha igen, egy közös kocogást megejthetnénk vmikor. (2015.02.06. 08:42) Búcsú a blogtól
  • temes69: Hali, A Reikit ismered? (2013.02.26. 10:56) Péntek nappal és éjjel
  • lányként a fővárosban: @temes69: Szia! Először is köszönöm,és légy üdvözölve itt :) Egyébként, szerintem pont az volt a b... (2013.02.11. 22:56) Ez egy háború,amit magammal vívok
  • jadu: @lányként a fővárosban: úgy legyen ;) ó, akkor srry. vhogy úgy jött le a bejegyzésből, h látta :) (2013.02.06. 09:16) Üresség és az elfeledett szavak esete
  • jadu: jól írtad, mert újhold 2013-ban vasárnap először febr. 10-én lesz ;) előtte meg jan. 11-én volt, p... (2013.02.05. 09:08) Bummra fel

Címkék

+18 (2) 1/8 (1) 10milliószor nap (1) Adok-Kapok (1) Akkor most ki is szexel velem (1) Álom (1) Aminek ellenállsz annak hatása alatt vagy (1) Áramlás (1) Az éjszaka bajnokai (1) Az elveszett lány (1) az igazi off (1) Az ősz cinkosai (1) A dísz kifakad (2) Be my Valentin (1) Borítékolt éjszaka (2) Búcsú a blogtól (1) Bummra fel (1) Bűvkör (7) Cherry Blossom Girl (1) Címkék (4) Cím nélkül (1) Csajozós szöveg (5) Csók (3) Ego (1) Egy kis misztikum-Angyalszárny (1) Életjel (7) Éndarab (14) Erotika (1) Esküvő (1) Ez egy háború amit magammal vívok (1) F.m. és a felelősség (2) F.m. The end (3) Fal (1) Félig Csók (1) Feljegyzés (5) Flört (2) Főnök again (3) Foszlány (1) Gondolatébresztő (1) Gondolatok (8) Hétvégi-én (17) Hűség (3) Irodai petting (2) Isteni válasz (3) Izé-akta (9) Izé news (1) Jövőkép (5) Kacatok (1) Karácsony (1) Karácsonyi hangulat (2) Karácsony 2 (1) Karma (1) Karrier (17) Kegyelem (1) Képzavar-Ki vagyok én (2) Kérdés (5) Kísértés (13) kis mókázás (1) Költői kérdés (1) Kórkép (1) Lájk (3) Látogatás (1) Lehet (1) Leltár (7) Megalázottság (2) Modell (1) Munka+magánélet (6) Muszáj (1) Napi hangulat (11) Nem (1) Némaság (3) Nőiesség (6) Nyárbúcsúztató (1) Nyertél nekem egy fogadást (1) Ömlesztve (1) Otthon-lét (1) Pár mondatban-ma már (1) péntek nappal és éjjel (1) Pletyka (2) Plus size (1) Randi (5) Semmi (1) Skarlát betű (2) Spiri est (1) Stílus (5) Szerelem (3) Szerelem szerelmese (1) Szerelmes vagyok beléd (3) Szeretkezős zene (1) Szeretlek (8) Szerettem est (1) Szexualitás (7) Szőkeségem története (1) Téli depresszió (2) Testkép (1) Tökéletes (1) tudom (1) Újfiú (11) üresség és az elfeledett szavak esete (1) Utolsó bejegyzés 2012 (1) Variációk depresszió ellen (1) Vasárnap reggel (1) Visszatérés az éjszakába (2) Welcome 2013 (1) Zabálás+orális szex vita (1) Címkefelhő

Poe

2012.08.08. 14:55

szerző: lányként a fővárosban

A tegnapi irodalmi éhségem ma sem csillapodott, és hangulatában sem változott. Így jutott eszembe középiskolás korom egyik legmeghatározóbb verse: Edgar Allan Poe: A holló

Gyakorlatilag olvasnom sem kellett, hiszen a szavak automatikusan eszembe jutottak, annyit olvastam régen. Utolsó évben tagja voltam az iskolai dráma csoportnak. Vizsgaelőadásként ezt a verset szerettem volna előadni. Így utólag visszagondolva nem is értem hogyan gondolhattam, hogy képes vagyok rá. Azt hiszem most értettem meg az egész verset.

És a Poe-hangulat még inkább magával ragadott, így most az ő novellái nyomában járok, és a hétvégi tervben benne van A holló című film is.

Egyelőre úgy érzem partymentes hétvége elé nézek :) De az igazihoz vezető út előtt a saját magamhoz vezető ösvényeken kell végigmennem.

Címkék: Címkék Napi hangulat

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lanykentafovarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr534701896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jubei79 2012.08.08. 15:27:16

Ezt nem hiszem el!!! Nekem is Lovecrafttal párhuzamosan jött Poe középsuliban, és a Holló! Több fordításban is olvastam, de a többi Poe-vers is nagyon bejött, ezt vettem meg:

moly.hu/konyvek/edgar-allan-poe-edgar-allan-poe-osszes-versei-the-complete-poems

Tegnap ugyanígy beugrott Lovecrafttal együtt, de gondoltam minek hozzal fel, erre...
Láttam régen valami gyenge filmet is róla, sokszor megnéztem mert nem volt jobb akkoriban, de az valami humoros gyerekeknek való feldolgozás volt.

Nem lesz parti? Lassan új meghatározást kell adnom neked :)
A kettő nem is olyan összeegyeztethetetlen, ugyanis a másikban is alapvetően magát keresi az ember... :)

lányként a fővárosban 2012.08.08. 23:11:22

@Jubei79: A holló sokszor eszembe jutott az elmúlt években,de ma nagyon erősen, és éreztem, hogy kell :) A Poe-világ is nagyon magával ragadó.
A film 2012-es azt hiszem, a kritika nem túl jó,de hátha.
Egyelőre úgy néz ki partymentes,más meghívást kaptam,de erről majd később...
De hogy ne vitatkozzam annyira a "cicababával" ma sikerült rózsaszín masnis kiskutyát sétáltatnom szintén rózsaszín masnival a hajamban és rózsaszín toll fülbevalóval... :)

ottomoll 2012.08.09. 00:52:14

@lányként a fővárosban: Nekem van tőle egy könyvem, a címe: Rejtelmes történetek. Krimiket, és poetikus jellegű írásokat vegyesen tartalmaz. Asszem ebben van a Morgue utcai kettős gyilkosság című is.

lányként a fővárosban 2012.08.09. 09:11:00

@ottomoll: Óh, akkor lehet egy Poe kötet alap könyvnek számít, nekem is be kell szereznem!

Jubei79 2012.08.09. 09:52:01

@ottomoll: Nekem is megvan, annó ez a Lazi kiadó Poe-sorozata volt, nem az összes van meg belőle (és nem is olvastam valamiért ki mindet), de vagy 4-5 biztosan. Az említett történet meg valóban zseniális.

Jubei79 2012.08.09. 10:21:29

@lányként a fővárosban: Na ja, a nosztalgia 30 fölött egyre jobban felüti a fejét, velem is megesik :)
A filmet én pár éve láttam először, szóval érdekes lenne ha 2012-es volna :) 2001-es. Kritikát előzetesen jobb nem is olvasni, mert megzavarja a saját benyomásokat. Szűrőt tesz a szemed elé, tudat alatt is keresni fogod a párhuzamokat, vagy épp eltéréseket. Én többször is jártam már úgy, akár játékkal akár filmmel, hogy kifejezetten tetszett amit szétekéztek. Pl a Fenegyerek máig egyik nagy kedvencem, pedig alaposan lehúzták és állítólag nagy bukás is volt. A pozitív kritikát meg, amióta újságnál dolgozom és megismerkedtem a PR cikk fogalmával, szintén erős fenntartásokkal kezelem...
Ez már a barbiebaba kategória! :)

Jubei79 2012.08.09. 11:19:17

@lányként a fővárosban: Jaj, én még a Dagonnál tartottam :) Ez egész jónak tűnik nekem...

Jubei79 2012.08.09. 14:46:34

@lányként a fővárosban: A könyvnél ne tévesszen meg a leírás, az kifejezetten rossz, semmit nem árul el róla, bízz bennem :)
süti beállítások módosítása