A nagy Ő-höz rögös út vezet...

Egyedülálló lányként sétálni és elveszni Budapest forgatagában. Szórakoztató, fájdalmas, örömteli és elgondolkoztató események, élmények, eszmék, melyek vezetnek az úton. Az út végén pedig nem csak önmagam vár, hanem Ő is, nem is akármelyik, hanem a nagy Ő.

Friss topikok

  • paladinn: Jársz még futni a szigetre? Ha igen, egy közös kocogást megejthetnénk vmikor. (2015.02.06. 08:42) Búcsú a blogtól
  • temes69: Hali, A Reikit ismered? (2013.02.26. 10:56) Péntek nappal és éjjel
  • lányként a fővárosban: @temes69: Szia! Először is köszönöm,és légy üdvözölve itt :) Egyébként, szerintem pont az volt a b... (2013.02.11. 22:56) Ez egy háború,amit magammal vívok
  • jadu: @lányként a fővárosban: úgy legyen ;) ó, akkor srry. vhogy úgy jött le a bejegyzésből, h látta :) (2013.02.06. 09:16) Üresség és az elfeledett szavak esete
  • jadu: jól írtad, mert újhold 2013-ban vasárnap először febr. 10-én lesz ;) előtte meg jan. 11-én volt, p... (2013.02.05. 09:08) Bummra fel

Címkék

+18 (2) 1/8 (1) 10milliószor nap (1) Adok-Kapok (1) Akkor most ki is szexel velem (1) Álom (1) Aminek ellenállsz annak hatása alatt vagy (1) Áramlás (1) Az éjszaka bajnokai (1) Az elveszett lány (1) az igazi off (1) Az ősz cinkosai (1) A dísz kifakad (2) Be my Valentin (1) Borítékolt éjszaka (2) Búcsú a blogtól (1) Bummra fel (1) Bűvkör (7) Cherry Blossom Girl (1) Címkék (4) Cím nélkül (1) Csajozós szöveg (5) Csók (3) Ego (1) Egy kis misztikum-Angyalszárny (1) Életjel (7) Éndarab (14) Erotika (1) Esküvő (1) Ez egy háború amit magammal vívok (1) F.m. és a felelősség (2) F.m. The end (3) Fal (1) Félig Csók (1) Feljegyzés (5) Flört (2) Főnök again (3) Foszlány (1) Gondolatébresztő (1) Gondolatok (8) Hétvégi-én (17) Hűség (3) Irodai petting (2) Isteni válasz (3) Izé-akta (9) Izé news (1) Jövőkép (5) Kacatok (1) Karácsony (1) Karácsonyi hangulat (2) Karácsony 2 (1) Karma (1) Karrier (17) Kegyelem (1) Képzavar-Ki vagyok én (2) Kérdés (5) Kísértés (13) kis mókázás (1) Költői kérdés (1) Kórkép (1) Lájk (3) Látogatás (1) Lehet (1) Leltár (7) Megalázottság (2) Modell (1) Munka+magánélet (6) Muszáj (1) Napi hangulat (11) Nem (1) Némaság (3) Nőiesség (6) Nyárbúcsúztató (1) Nyertél nekem egy fogadást (1) Ömlesztve (1) Otthon-lét (1) Pár mondatban-ma már (1) péntek nappal és éjjel (1) Pletyka (2) Plus size (1) Randi (5) Semmi (1) Skarlát betű (2) Spiri est (1) Stílus (5) Szerelem (3) Szerelem szerelmese (1) Szerelmes vagyok beléd (3) Szeretkezős zene (1) Szeretlek (8) Szerettem est (1) Szexualitás (7) Szőkeségem története (1) Téli depresszió (2) Testkép (1) Tökéletes (1) tudom (1) Újfiú (11) üresség és az elfeledett szavak esete (1) Utolsó bejegyzés 2012 (1) Variációk depresszió ellen (1) Vasárnap reggel (1) Visszatérés az éjszakába (2) Welcome 2013 (1) Zabálás+orális szex vita (1) Címkefelhő

Otthon-lét

2012.12.27. 00:47

szerző: lányként a fővárosban

Számomra a havi 1 hétvégi látogatás az ideális. Erre mindig rájövök. Persze az öcsém mindig hiányzik,vele több időt is töltenék természetesen. A mai ebédnél megkérdeztem apukámat, hogy létezik-e olyan dolog,amit ő kedvel,szeret vagy csak tetszik neki. És ha van ilyen, akkor mi lenne, ha erről beszélne, és nem mindig az állandó és végeláthatatlan kritikáról legyen szó bármiről. Anyukámat is folyamatosan leszólja, és szerintem apukám nem is tudja, hogy én tudok az ő féltékenység szülte elméleteiről. Az öcsémre mindig rászólnak mindenért. Még akkor is, ha nem is csinál semmit. Ő egyébként sokat unatkozik, és akkor felveszi azt a stílust,amivel bizony engem is kikészít. Még tegnap megbeszéltük, hogy ma este együtt nézünk meg valamit animációs filmet a szobájában, és közben melegszendvics partyt tartunk. Délután az Alkonyat IV. részét kezdtük el nézni - én elhiszem, hogy ez könyvben jó lehet,de szerintem filmben nagyon gyenge, a karakterek,a túlemocionáltság,mindenki szerelmes Bellába stb.stb- ,majd egy mini rokonlátogatás után folytattuk volna, de neki már ahhoz sem volt kedve. Kigyűjtöttem  az évben megjelent animációs filmeket,de persze egyik sem tetszett neki. Ekkor kisebb szóváltás után magára hagytam. Ekkor kezdtem el írni ezt a bejegyzést. Eddig nem is gondoltam rá, hogy elérhető ilyen lista, de ahogy böngésztem, találtam számomra érdekeseket is, ilyen pl a Babaház, vagy a Holdfény királyság, de még nem néztem át tüzetesen a felhozatalt. És megint eszembe jutott, hogy miért nem nézek filmeket? és a szokásos klasszikus kérdés: miért nem olvasok? Egyszerűen képtelen vagyok lekötni magam bármivel is. 

Miközben pötyögtem ezeket a szavakat, az öcsém felhívott - én az emeleten, ő lent -, hogy menjek már le. Még egyszer megkértem, hogy nézzük meg, hátha mégis tetszik neki valami. És találtunk.Letöltés közben megejtettük a melegszendvics partyt, utána még sakkoztunk is. Majd feljöttünk a szobámba és megnéztük a ParaNorman-t. Így a vele való viszonyunk rendeződött mára. Úgy szeretem, ha közel vagyunk egymáshoz, néha megfogom a kezét, nevetgélünk. 

Az élet fája című filmben az anya képviseli a jóságot, az apa a rosszat gyakorlatilag. Valahogy nálunk is így van. Anyukám a kedves, önzetlen,mindenki kedveli. Az ő feladata egész életében a háztartás és a gyerekek nevelése volt. Engem mindig meleg ételt várt az iskolából hazaérve. De mellette a világfájdalom őt is átjárja. Tipikus példája a pohár féli üres helyzetre. Apukámnak semmi és senki nem lehet elég jó saját magán kívül. Évtizedeken át hajnalban, szinte még éjszaka kel este ér haza, rengeteget dolgozik, mellette maszek munkát is vállal, amennyit csak lehet. Soha nem örült, ha gyerekkorunkban hozzánk jött át valaki, mindenkivel volt valami baja.A kormány szidalmazása  a hobbija. 

Valahogy úgy alakult az életem, hogy nem beszélgetek velük igazából. A klasszikus "mi volt az iskolában?" kérdésre a klasszikus "semmi" volt a válasz. És ez gyakorlatilag ennyiben ki is merült. Ezen az elköltözésem sem változtatott. Mikor hazajövök a klasszikus kérdésre a klasszikus semmi különös a válaszom. Nem mesélek semmit. Sem munkahelyről,sem magánéletről. Anyukám fel szokott hívni,de apukámmal nem szoktunk telefonon beszélni. Múlt héten mikor anyukám felhívott néhány perc után megkérdezte, hogy ittam-e. Ez a szomorú, hogy ha kicsit többet beszélek, felismerhető, hogy alkohol hatása alatt állok. A múltkorában nem tudtam aludni éjszakánként. Egyik éjjel attól féltem, mi van, ha apukám meghal. F.m.mel beszéltünk erről néhány szót, és mondtam, hogy mi már szerintem legalább 20 éve nem mondtuk egymásnak a bűvös szót, hogy Szeretlek. Nem csak velem. A szüleim sem egymásnak, ők sem nekünk, mi sem nekik. 14 évesen öngyilkossági kísérlettel játszadoztam. Igazából nem tudom megmagyarázni miért. Bent ültem a kis kétajtós szekrényemben és vagdostam a kezemet a késsel, nyilván nem mertem megtenni. Anyukám egyszer meglátta a sebeket, és megkérdezte mi bajom is van nekem az élettel, ebből látszik, hogy milyen kis éretlen vagyok. Azt hiszem ezt soha nem fogom elfelejteni, még akkor sem, ha alapvetően igaza volt. 

Mint minden család életét, a miénket is befolyásolta a pénz megléte vagy hiánya. Kiskoromban mindig azt mondtam, hogy mi közepesek vagyunk. Aztán volt egy időszak, mikor több pénzünk volt, utána egy időszak, mikor voltak nagyon nehéz hónapok. És nyilvánvalóan a pénztelenséghez a veszekedés és az idegesség még inkább hozzátartozik. Nagyon vártam már, hogy önálló legyek, és mindent saját magam alakítsak, érettségi után le is váltam. Mostanában az anyagi bizonytalanság nem jellemző a családomnál szerencsére, így nem is lenne ok a feszült hangulatra. De sokszor mégis jelen van.

Az érzelmi zárkózottság egyértelműen innen eredeztethető. Mint ahogy az is, hogy mindenre van egy iróniával átszőtt megjegyzésem, vagy mindenen egy-egy humoros mondattal próbálok túllépni.

És ez nem egy szülő-ellenes poszt. Másoknak ennél sokkal sokkal rosszabb sorsuk volt/van. De időnként érdemes ezekkel szembe nézni, hiszen mindent csak nyomkodunk le a tudatalattinkba, és nem is tudjuk, hogy mi mindenre hatással vannak az ott lévő dolgok. Én viszonylag sok dologgal tisztában vagyok, de egyedül képtelen vagyok megoldani. Most is, mint mindig már évek óta, ugyanoda lyukadok ki: kell nekem egy terapeuta.

Címkék: Otthon-lét

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lanykentafovarosban.blog.hu/api/trackback/id/tr344982542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jubei79 2012.12.27. 10:21:07

Most már nem húzom tovább a párhuzamokat az életeink között mert már lassab uncsi, csak annyit mondok hogy a blogolás önmagában is sokat segít a múlt feldolgozásában. A terapeutánál is leginkább te beszélsz.

jadu 2012.12.28. 08:07:23

de a terapeuta segit abban, hogy meglasd mire fokuszalj inkabb a sok emlek es adat kozul. mellesleg amig te azt hinned csak ennek vagy annak van jelentosege (vagy epp nem tudod s kb mindennek adsz) addig o ra tud mutatni arra, h mi folott siklottal el (vagy epp mi lenyegtelen ugymond)

tobb ismerosom is jar pszichologushoz s nekik bejott.

beszelgetni mindig jobb mint monologizalni ;)

nem mellesleg igy utolag is Boldog Karácsonyt (meg ha nem is volt felhotlen, de a tobbsegnel sem az) es ezzel meg nem vagyok elkesve: Happy New Year :))

Jubei79 2012.12.28. 09:37:23

@jadu: A terápia sem beszélgetés, csak irányított monologizálás (a terapeuta szinte csak kérdez). Ettől függetlenül nem azt mondom hogy nem hasznos, mindössze hogy a blogolás önmagában is jó terápia. Mindezt pedig azért, mivel nemrég kicsit elbizonytalanodott az írást illetően a lánykánk.
süti beállítások módosítása